Game of Thrones: Taht Oyunları

George RR. MARTIN, Taht Oyunları kitabından uyarlanmış, fantastik bir dizidir kendisi.

Taht Oyunları -Buz ve Ateşin şarkısı 1, dizinin 1.sezonuyla aynı. Hatta diyaloglar bile hemen hemen benziyor. Diziden önce kitabı okursanız diziyi daha iyi anlarsınız. Zaten kitabı okumanın en güzel yanı düşüncelerini de anlayabiliyoruz. Dizinin 2. Sezonu Nisan ayında başlayacak. 2. Kitap “Buz ve Ateşin şarkısı 2’de, “Kralların Çarpışması” adı altında 2 kısım (2 kitaptan) oluşuyor.

Bir çok hanedan ve her hanedanın kendine özgü arması ve sözü var. Bunlardan bir kaçı:

BARATHEON HANEDANI (Kral’ın Hanedanı)

Kral Robert, demir Taht’ın Kralıdır. Güney’de yaşıyorlar. Arması; Altın zemin üstünde taç giymiş siyah bir erkek geyiktir. Hanedanın sözü; ‘’Gazap Bizimdir!’’

Cersei (Kraliçe);  Lannister soyundan geliyor. 3 çocuğu var. Kral’la birbirlerini sevdikleri pek söylenemez. Çok riskli bir kadın. Şeytan gibi. Ufaklıkları boş veriyorum. En büyük oğlu Joffrey.

Joffrey; Demir Taht’ın varisi. Çok salak bir velettir kendileri.  İzlerken o uzun bacaklarından tutup ikiye ayırma hissine kapılmışımdır ara ara. Aynı annesi diyebilirim. Ve zaten Lannister’ların tüm özellikleri almış. Hırslı ama gençliğinden gelen bir bilinçsizlik var çocukta. Her şeye atlıyor hemen.

Robert’ın gayrı meşru çocukları da var. Bunlardan biri Gendry. Demircide çalışıyor ve babasının Kral olduğunu bilmiyor. Annesi o küçükken ölmüş.

STARK HANEDANI

Kışyarı’nda Kuzey’de yaşamaktadırlar. Arması; buz zemin üstünde gri bir ulu kurt. Stark Hanedanı’nın sözü; ‘’Kış Geliyor!’’

Eddark Stark  (Ned);  Kışyarı Lordu, Kuzey Muhafızı. Ve Kral Robert’in en yakın arkadaşı. Hatta arkadaştan öte kardeş gibiler. Robert yıllar önce Eddark’ın kardeşiyle nişanlıymış. Ve onu çok seviyormuş. Kardeşi öldükten sonra, Robert, Cersei (Kraliçe) ile evleniyor.  Eddark’ın 3 oğlu, 2 kızı, bir de gayrı meşru oğlu var.

Catelyn; Ned’in karısı. Leydi Catelyn Tully Hanedanı’ndandır. Akıllı bir kadın. Çocukları –öz çocukları- için yapmayacağı şey yok.

Robb; En büyük oğulları. Kışyarı varisi

Jon; Ned’in Gayrı meşru oğlu. Her ne kadar Catelyn onu sevmese de ve her zaman dışlasa da, ne babası ne de diğer kardeşlerinden yana böyle bir tutumla karşılaşmıyor. Tüm piçlerin kullandığı ‘’Kar’’ soyadına sahip. Kışyarı’nda yeri olmadığını düşündüğü için amcası Benjen ile Sur’a muhafız olmaya gidiyor.

Sansa; Robert’in oğlu Joffrey’e âşık. Bir aptalda bu kız işte. Eminim bu kıza sizde gıcık olacaksınız. Sevemedim ben bunu bir türlü. 2. sezonda ne olur bilemem tabii. Robert bütün hanedanı ile beraber Eddark’ı ‘’Eli’’ ilan etmek için, Kışyarı’ya geldiği zaman, Robert’in isteği ile Sansa ve Joffrey’i nişanlıyorlar. Kızın canına minnet zaten.

Arya; İşte dizide ki favorim. Bu küçük kız harika. Tam bir erkek Fatma. Bu kızda çok iş var diyorum size. Hatta aklımda düşündüğüm bazı şeyler var, ama spoiler dan kaçınıyorum. :D Ablası Sansa iplerle, iğnelerle nakış, makış yapıp leydicilik oynarken bu kızımız tahta kılıçlarla oynuyor.

Brandon (Bran); Bir olaydan sonra sakat kalıyor. İzleyin/okuyun diyorum. Ve en küçük oğulları da Rickon. Daha bebek o.

Benjen; Eddark’ın erkek kardeşi. Sur’da muhafız. Bu sur yedi Krallığı korumaktadır. Burada görevli insanlarda toplumun dışladığı, kendisine toplumda yer bulamayan, ya da büyük bir suç işleyip idam yerine buraya gönderilen insanların toplandığı bir yer. Sur’a girip yeminini yapan bir daha oradan çıkamıyor. Evlenemiyor, âşık olamıyor, bir aile sahip olamıyor. Ölünceye kadar o siyahları giymeğe mahkûm oluyor. Oradan kaçışın cezası da ölüm!

LANNİSTER HANEDANI

Lannister’lar sarı saçlı, uzun boylu, yakışıklı ve güzeldirler. Arması; kırmızı zemin üstünde altın bir aslandır. Hanedanın sözü; ‘’Beni Kükrerken Duyun!’’

Tywin Lannsiter; Casterly  Kayası Lordu. 3 çocuğu var. İkisi ikiz. Biri kız biri erkek. Kızı Robert’in karısı Cersei. 3. çocuğu da bir cüce.

Jamie; Cersei’nin ikizi. Krala çalışıyor. Cersei ile çarpık bir ilişkisi var. Robert tahta çıkmadan önce, yedi krallığın başında olan Targanyenler’in kralını öldürüyor. Kendisine Kral Katili deniyor. Kendi menfaati için yapmayacağı şey yok. Çok pis ve tehlikeli bir adam.

Tyrion; Bence bu ailenin en aklı başında ki tek insanı. Ailenin hiçbir özelliğini taşımıyor. Ne güzellik, ne uzun boyluluk… Kendisine İblis ve Cüce deniyor. Sürekli kitap okuyor. İçten içe çok merhametli biri aslında. Hem de birçok şeyin farkında, çok akıllı bir adam. Tutumlarına falan bayılıyorum ben. Eddark’ın -gayrı meşru- oğluna söylediği bir söz özellikle çok hoşuma gitmişti.

‘’Nereden geldiğini, kim olduğunu asla unutma, çünkü etrafında ki kimse unutmaz bunu. Kendi gerçeğini güce çevir. Böylece hakkındaki gerçek asla zayıf noktan olmaz. Gerçeğin senin zırhın olsun ki, kimse seni o gerçeği kullanarak incitmesin.’’

TARGARYENLER

Çarpıcı güzellikleri vardır. Lila, menekşe ya da çivir rengi gözleri. Gümüş, platin, altın rengi saçları var. Arması; Siyah zemin üstünde üç başlı kırmızı bir ejderhadır. Hanedanın sözü; ‘’Ateş ve Kan!’’ dır. Targaryenler asla ateşte yanmazlar.  Bunlar önceden yedi krallığı feth edip orada hüküm  sürerken, Jamie Lannister Kralı öldürüyor. Babasının ölümüyle Demir Taht’ın varisi olan Prens Rhaeghar’ı da üç dişli mızrakta Robert öldürüyor. Ve ejderha krallığının hükmü burada bitiyor. Robert demir tahta çıkıyor ve kral oluyor. Bu hanedanın çoğu Robert tarafından ve kral topraklarının işgali sırasında öldürülüyor. Bu hanedandan geriye sadece 2 kişi kalıyor.

Prens Viserys ve Prenses Daenerys; Abisinin zoruyla Khal Drago ile evleniyor. Abisinin amacı Drago sayesinde bir zamanlar işgal edilen topraklarını tekrar alabilmek.

Prenses Daenerys

Khal ise dev gibi bir adam. Girdiği hiçbir savaşta mağlup olmamış. Hep kazanan taraf olmuş. Çok iyi bir binici. Kullandığı dil farklı. Doathrak dilinde konuşuyor. Ortak dili bildiği pek söylenemez. İlkel bir yaşantıları var. Ama zamanla birbirlerine aşık oluyorlar.

Sur’ün ötesinde de doğaüstü güçler var. Dizi/kitapta yok yok hani. Büyücüler, aşk, macera, kehanet, kahiller, ihanet.

Evet, benim tanıtmak istediğim bazı kişiler bunlardı. Muhteşem tarihi fantastik bir yapıt. Tavsiye ediyorum. Önce okuyun, sonra izleyin.

‘’Taht Oyunları’nda ya kazanırsın, ya da kaybedersin.’’

Bakalım bu taht oyunlarında kim muzaffer olacak?

About these ads

12 thoughts on “Game of Thrones: Taht Oyunları

  1. Yeni bir seriye başlamayı düşünüyordum ve kitapçı bu seriyi önerdi.Kararsız kaldım alıp almamaya fantastik diye.Sürekli fantastik okuyorum aslında neden bilmem hiç içimden almak gelmemişti.Ama sen tavsiye etmişsin alsam mı ki o_O

  2. arkadaşlar game of thrones’un 3. sezonuna internetten yayın tarihine bakıyorum 31 mart 2013 diyo. tv ise 16 eylülde diye reklam yapyor.. hangisi dogru.?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s